Rapport for 0 respondenter på Fremtidens Digitale Kompetencer.
Rapporten præsenterer aggregerede resultater, der samler data fra 0 respondenter, der er indsamlet .
Hver søjle repræsenterer en kompetence med en mulig score på 0% til 100%. Jo højere score, desto stærkere er kompetencen.
TIP: Klik / tap på en søjle for at få flere oplysninger om denne kompetence
Anvendelseskompetencer
Kompetencer til teknologiforståelse
Kompetencer til formidling og kommunikation
Udvikling- og implementeringskompetencer
Den samlede score repræsenterer en opsummerende af score på tværs af alle kompetencer og spørgsmål.
Fordeling på den samlede score
Scoren falder inden for området, fra % til %, der betragtes som kategorien: .
Digital ekspert
Digital kyndig udøver
Digital kompetent udøver
Digital avanceret begynder
Digital nybegynder
Listen giver en oversigt over alle kompetencer, den gennemsnitlige score og fordelingen af respondenter grupperet efter deres score.
Score på kompetence
Taksonomi
Fordeling på kompetence
Anvendelseskompetencer er et generelt kompetenceområde, som er relevant for langt de fleste medarbejdere. Det handler om at anvende digitale teknologier og data i sit faglige arbej...
Teknologiforståelse handler om at forstå, hvordan teknologier spiller sammen med både det faglige arbejde og de brugere, som skal anvende teknologierne. Det handler om at overveje ...
Formidling- og kommunikationskompetencer er relevante for mange medarbejdere, men i varierende grad. Det handler om at kunne overlevere viden til borgere og kolleger om digitaliser...
De fleste medarbejdere involveres i implementering af digitale løsninger og teknologier eller bidrager til udviklingen af disse. Udviklings- og implementeringskompetencer består af...
Score på kompetence
Taksonomi
Fordeling på kompetence
Brugerkompetencer handler om at kunne anvende digitale løsninger og redskaber korrekt og hensigtsmæssigt i sit daglige arbejde. Stærke brugerkompetencer letter din egen arbejdsgang...
Dataanvendelse kendetegnes ved at kunne skabe, efterspørge, udvælge, vurdere og formidle relevant data til en given opgave. Din omgang med data kan dække over mange forskellige typ...
Kompetencer omkring data- og informationssikkerhed er nødvendige for alle kommunale medarbejdere. Du skal kunne håndtere information på en sikker måde i it-systemer og i det offent...
Samspillet mellem teknologi, faglighed og mennesker handler om at kunne spotte, hvordan det digitale forandrer både din egen arbejdsgang og borgernes virkelighed. Teknologier, der ...
Teknologivurdering handler om at anvende digitale teknologier udelukkende i de områder og til de opgaver, hvor det giver mening. Du skal kunne vurdere, hvornår en teknologisk løsni...
Kompetencer indenfor retssikkerhed og etik er essentielle for at sikre, at digitaliseringen af arbejdsgange, information og sagsbehandling forløber korrekt. Du skal kende borgeres ...
Digital kommunikation til mange borgere på en gang kræver en forståelse for, hvordan man kan anvende forskellige digitale platforme til at formidle sit budskab til en given målgrup...
Digital kommunikation én-til-én kendetegnes af tillid og er relationsbaseret. For at kunne kommunikere effektivt til en given borger, kollega eller virksomhed, skal du have en fors...
Formidling til borgere og kolleger om anvendelsen af digitale teknologier kræver indsigt i deres præferencer, udfordringer og behov. Du skal kunne vejlede borgere og vidensdele med...
At have en forståelse for indkøbsprocesser og implementering af digitale løsninger kan være relevant for mange kommunale medarbejdere. Det er nemlig med til at sikre en sammenhæng ...
Udvikling af digitale teknologier kan bestå af videreudvikling af eksisterende programmer og services eller nyudvikling af løsninger til dit daglige arbejde. Du kan indgå i udvikli...
For at arbejde innovativt med digitale teknologier skal du kunne se nye muligheder for anvendelse og udvikling. Du skal have en forandringspositiv indstilling og følge med i, hvilk...
Normalområdet bruges til at fortælle, hvordan scorerne for en gruppe er spredt ud fra gennemsnittet. Et lille normalområde betyder, at de fleste resultater ligger tæt på gennemsnittet, mens et højt normalområde betyder, at resultaterne er mere spredte.
95% of af respondenterne scorer inden for normalområdet.
Kopier og gem følgende link. OBS: Enhver med linket kan se resultatet.